neděle 6. září 2015

Rady pro budoucí au pair

Ahoj jak se máte..?
Já se mám pořád stejně krásně... Žiju si tu pořád jako v pohádce všichni jsou na mě hodní, vše funguje tak jak má a já chci stále apelovat na ty kteří se teprve chystají a mají pochybnosti, nebojte se a pojďte do toho dá vám tam to strašně moc zkušeností, osamostatníte se, získáte spousty dobrých přátel na celý život a tato zkušenost vám dá opravdu hodně.



To jen tak na úvod :-D

Jsem tu měsíc a 4 dny k tomu a neskutečně rychle to utíká, nestačim se divit, chtěla bych zastavit čas, protože ten jeden rok uplyne ani se nenadechnu a já to tu fakt miluju a chci tu zůstat napořád.:-D

Strašně rychle jsem se adaptovala, ještě se mi nestýskalo po rodině ani jsem na to nějak nemyslela, beru to jako tahle šance je jednou za život a nebudu si to kazit tim, že budu po nocích brečet do polštáře, a pak budu ráno nevyspalá :-D (chápu holčiny co to tak mají a neposmívam se) jen to není můj připad nemám po čem smutnit, tady mám vše co potřebuji (krom rodiny a kamarádu, ale existuje skype)

Včera jsem dokonce na sebe byla pyšná. Uvědomila jsem si, že jsem to vlastně dokázala, toto byl můj sen od mých 16 let, ted je mi 20. Pamatuji si uplné začátky, kdy jsem se starala o děti zadarmo, u divných rodin jen abych získala zkušenosti s dětmi, protože jsem v budoucnu chtěla dělat au pair. Hledala a zadávala různé inzeráty odjela 2krát jako au pair do ciziny (v evropě, jednak kvůli angličtině a také kvůli zkušenostem s dětmi a taky protože jsem zrovna nemohla do ameriky toto byla jediná možnost), četla různé blogy, měla nespočet snů o Americe, učila se angličtinu ve volných chvílích, ve škole jsem se motivovala Amerikou, když bylo nejhůř...

Chci vám jen poradit, nespěchejte na to. Nejdřív se naučte anglicky, alespon tak, aby jste se dorozuměli, věřte mi bude to tu pro vás mnohem mnohem snažší, užijete si to tu víc. (příklad, holčina z orientation z číny, nerozumněla jsem jí jediné slovo, řikala jsem si co ta rodina bude jako s ní dělat, když jí nebudou rozumnět ta pujde do rematch, co myslíte, včera jsem se dozvěděla, že jde do rematch kvůli angličtině..., taky měla problém najít si kamarády, protože se stydí atd... Je jasné, že s lepší angličtinou je lepší komunikace s rodinou, takže vám odpadne stres, že nerozumíte, že si nemáte co říct atdd,, také to znamená snažší nalezení přátel prostě pohodovější prožití roku či dvou v Americe...Já sama, jsem se učila anglicky ve volném čase, dívala na anglické filmy, nejdříve s titulky potom bez, četla anglické knížky a odjela do Anglie (což byla správná volba) protože jsem se přestala bát mluvit anglicky... I když s chybama, ale přece...

Další věc, že by jste měli mít alespoň nějaké zkušenosti s dětmi (co si budeme nalhávat, spousta holčin má vymyšlené reference), nechci a nebudu tu kázat, ať si každý sáhne do svědomí, ale přijde mi to velice nezodpovědné jít se starat dejme tomu o menší děti a přitom netušit o co go.. Starat se o děti je veliká zodpovědnost. Já mám 3 malé holčičky 4, 2 a necelý rok a je to fakt fuška uhlídat všechny 3, ale jelikož mám zkušenosti z česka a také z anglie, kde jsem se starala o 4 děti, mi to tu nedělá problém a nejsem z toho psychicky na dně, že nevim jak se vyměnuje plína nebo nevim co 10 měsíční dítě může jíst, nebo nevim co mám dělat když se sourozenci hádají atd... Prostě s těmito situacemi jsem se již setkala, tak je tu máloco co mě opravdu rozhodí a věřte mi pak je ten život tu o dost pohodovější než teprve zjištovat jak to chodí...

Už jsem to tu hodněkrát zminovala, jedte nejdříve jako au pair někam blíž České republice, Anglie, Irsko, Nizozemsko, Dánsko, Španělsko apod.. Dá vám to zkušenosti, zlepšíte si angličtinu, budete věědět co od tohoto očekávat, budete bedlivější na vyber rodiny, a hlavně zjístite jestli je tato práce pro vás, protože to opravdu není pro každého at už z hlediska, nezvládám tolik dětí, nebaví mne práce s dětmi, moje angličtina je strašná to prostě nedám, nechci žít v cizí zemi a spousty dalších případů..

Prostě se nejdříve zamyslete nad těmito věcmi, bez tohoto to tu bude těžší a pokud třeba rodina nebude uplně úžasná, tak zažijete velice krušné chvilky... Snažim se vás ochránit ne vás odstašit ::-)

Další věc, pokud se tedy rozhodne pro práci au pair je, že byste si měli vybrat rodinu, kterou opravdu chcete a nepodlehnout nátlaku agentury (vyloučíme vás z programu, pokud odmítnete více rodin bla bla...) je spousta agentur v dnešní době a jedno malé tajemství u cultural care jsem měla víc než 60 rodin a nikdo mě nikdy nevyhodil ani mi nic neřekl... Jelikož jsme měla zkušenosti jako au pair věděla jsem co chci a co nechci a tím pádem jsem nevzala hned první rodinu, protože se krásně usmívali na fotkách a vypadali jak z katalogu. To prostě poznáte, věřte budete uplně jásat a nebudete vůbec pochybovat...

Další šílená fáze je když sem přijedete, první týden bude velice náročný v Americe je to prostě jiné, mentalita, myšlení, chování, zvyky.. Jsou to pro vás cizí lidé a pokud se ukáže, že rodina není uplně jak se zdála na skype, tak to tu pro vás bude těžké, pokud do toho zjistíte, že děti vás mají totalně u .... tak se vám bude nehorázně stýskat a budete brečet.. Já mám super děti a super rodiče a stejně ten první týden jsem (nebrečela) ale prostě zvykala si, že to jsou cizí lidé, že jsou jiní, chovají se jinak (takový menší kulturní šok), přemýšlela jsem, že pojedu domů, že tohle prostě není pro mě i když mi tu nic nechybí a stašně se mi tu líbí, ale musíte se přes to přenést a podívat se zpětně co všechno jste do toho dali, kolik peněz, usílí, čeho jste se vzdali, koho jste opustili a když už jste prostě tady tak si to musíte užít jak nejvíc to jde. Musíte se soustředit na ty pozitvní věci, nezaobýrat se negativy a moc o tom nepřemýšlet, zaměstnat se, jakmile si najdete kamarády, bude to tu o dost snesitelnější.

Tak jsem se tu pěkně vypovídala, snad toto někomu pomůže, neberte te to, že vás tu poučuji, snažim se jen pomoct. Určitě napište komentář co si o tom myslíte.

Teď už k mému životu tady
Byla jsem v shedd aquarium a bylo to naprosto super mám spousty fotek, nejvíce mne zaujali beluga whale, které byli i ve vodním představení, nekecám seděla jsem před jejich aqauriem asi 30 minut a jen koukala jak tam plavou, strašně mě to fascinovalo :-D

ted v pondělí je v americe labour day, takže nikdo nepracuje, moje rodina je na chatě s rodinou ve wisconsinu, bylo mi nabídnuto jít s nimi, ale chtěla jsem chvíli klidu a hlavně víkend s přeteli, takže včera jsem z holčinou z francie vyrazila do six flags, to je zábavní park kde jsou horské dráhy a také aquapark. Je to obří, ty dráhy jsou fakt mega super stihli jsme skoro všechno a i tobogány ten den jsem si strašně moc užila a pak jsme spala u ní. dnes ráno jsme měli naplánovano se jít podívat na dům Michaela Jordana, bydlí 10 minut od něj a pak na dům z filmu sám doma ten je 20 minut od jejího baráku, pak kino a pak spaní u mě, jenže mě chytla nehorázná bolest hlavy a tak jsem jela domu spala jsem a ted píšu článek. Zítra jdu zčeknout obchodní centrum, mohly by být nějaké slevy :-D Jo a byla jsem nakupovat a utratila jsem strašné peníze ale dám sem fotku co jsem si koupila.

Moje HM měla narozeniny a já nevěděla co koupit, protože uplně nevim co má ráda ještě tak jsem koupila krásnou kytku za 25 dolarů a čokolády miluje totiž sladké a byla jsem za hvězdu (fotky jsou dole) 

Ted když jsem doma sama, tak se strašně bojim, jak je ten barák obří a každý zvuk mě uplně vyděsí :-D strašně koukám na kriminálky

Jo a žádné kurzy angličtiny se nekonají přišla jsem pozdě už začali tak si musim počkat do října a jít na španělštinu ....

Tak tohle by bylo pro dnešek asi všechno
Mějte se krásně užívejte zbytky léta
 vyštrachala jsem welcome sign co jsem dostala na letišti
 :-)
 Freddie
 donut
 moje nejoblíbenější suši
 první várka nákupu pasta crest a tužka na obočí btw je uplně na nic
 kytka pro HM k narozeninám
 moje fortune cookie
 moje první fortune cookie měla jsem tam něco jako, že moje odměna přijde :-D
 čokoláda HM k narozeninám
 aquarium nemo

 se žralokem
 se žralokama
 akvarium
 hvězdice mohli jsme si je pohladit






 buckingham fountain
 six flags
 tobogány
 nejrychlejší dráha byly jsme
 tobogány

















Žádné komentáře:

Okomentovat